Tviter, duboka voda, u kojoj se dave i najbolji plivači

Standard
Tviter, duboka voda, u kojoj se dave i najbolji plivači

Dovoljno vremena provedoh na Tviteru, da mogu da donesem neke zaključke o mnogim pojavama na ovoj društvenoj mreži. O mnogima sam razmenila mišljenja sa mojim prijateljima iz realnog života, a koji su takođe na Tviteru. O nekim osobama smo imali slična razmišlljanja, a o nekima potpuno različita. Eto različitih percepcija. Zbunjujuće su bile one osobe koje su pisale kao da u njima živi više različitih bića. Dogodilo se i meni da sam jedan dan napisala nekoliko tvitova, koji nisu ličili na mene. Drug sa Tvitera, koga ne poznajem, napisao mi je u interakciji: „Kao da si iznajmila nekoga da tvituje umesto tebe“. Bio je u pravu, prepoznao je da to nije moj stil pisanja, ali sam i to ja napisala. Zato, moji prijatelji i ja i nismo mogli da se složimo oko razmišljanja o pojedinim ljudima na našim TL, jer nemaju konstantu, nemaju ujednačen stil, nisu prepoznatljivi. Ili se traže ili se skrivaju, možda su nesnađeni, možda to rade ciljano?

Nisam sklona da a priori donosim negativne sudove, a naročito ne o nečemu što nisam doživela, ali vreme provedeno na Tviteru mi daje za pravo da iznesem svoje viđenje mnogih pojava. Kao što sam napisala u svom prethodnom tekstu na blogu, razlozi za korišćenje ove društvene mreže su šaroliki, ali jednom utisku nikako ne mogu da se otmem.

Usamljenost.

Samoća.

Neprilagođenost.

Nedostatak realnog života.

Usamljenost, samoća, česta pojava onoga što donosi nov način života u XXI veku. Čovek je društveno biće i nije prirodno da bude usamljen. Jednu od svojih osnovnih potreba on počinje da zadovoljava na društvenoj mreži. Počinje da živi jedan život, da se druži, komunicira sa drugim ljudima, a kako se ,,sličan sličnom raduje“ razvijajući neko novo čulo, čini mu se da prepoznaje, da oseća, razume ljude koji bi mu mogli biti prijatelji na društvenoj mreži. U ljudskoj prirodi je želja za nečim većim. Tu osećaj usamljenosti lagano nestaje, vremenom se ljudi saživljavaju sa svojim drugarima i javlja se želja da iste upoznaju i  u realnom životu, jer je slika već formirana. Mnogi to i ostvare. E sada, iskustva su različita. Gradili ste sliku o nekome s one strane monitora i sada u realnom životu vizuelni identitet treba povezati sa sopstvenom imaginarnom slikom. Čak je manje važan taj efekat vizuelnog identiteta, mnogo je bitnije ono u čega ste ubedili sebe da predstavlja ta osoba. Naravno, iskustva mogu biti dvojaka, da ste zapravo zaista upoznali jednu izuzetnu osobu, ali i da ste preselili u svoj stvarni život nekoga ko ni po jednom vašem kriterijumu nije ono što ste vi mislili da jeste. To je bila vaša odluka, vi ste odraslo biće i pretpostavljam da znate u čega ste se upustili. Ovakva ista situacija se preslikava na mlade ljude, koji imaju mnogo manje životnog iskustva od odraslih. Ja tu već vidim problem u najavi. A vi?

Naravno da i ljude koje upoznajemo u realnom  životu ne poznajemo, ali smo ih upoznali već u nekom socijalnom okruženju. Osobu koju upoznate preko Tvitera, o njoj zaista znate samo onoliko, koliko vam je ona rekla, što može i ne mora da bude tačno, i onako, kako ste u sebi izgradili tu osobu. Osetili ste da niste sami jer neko voli muziku koju i vi. Neko voli poeziju, kao što je vi volite. Neko je baš duhovit. Neko piše po vama vrlo mudro. Neko ima simpatije prema političkoj partiji kao i vi. Neko je na prepoznatljiv način apolitičan. Neko vam je otvorio novi pravac u razmišljanjima.

NEKO.

Ko je neko?

Snezana S.Dj.
 
@sneanas2
 
Napišite komentar (ne morate biti ulogovani, niti ostavljati email adresu)

