Čudovište iz Nesa, Jeti i ostali fenomeni…

Standard
Čudovište iz Nesa, Jeti i ostali fenomeni…

Iako konkretni dokazi postojanja čudovišta iz Nesa još uvek ne postoje, na internetu se pojavila slika koju je zabeležio Google Earth, na kojoj je čudno stvorenje koje odgovara opisu čudovišta iz Loh Nesa. Jeti, poznat još kao snežni čovek, čovekoliko je stvorenje koje navodno živi u Himalajama. Zapadno ime dobio je prema tibetanskom izrazu „yeh-teh“ u značenju „ona tamo stvar“ .

Mentalna slika o njima postoji, u zavisnosti od toga da li takve fenomene stavljamo u realne, logične okvire, ili se prepuštamo našoj drugoj strani, stvarajući sliku bića i predela samo nama znanih.

Na prvom koraku, ulaskom u sajber-prostor, otvaraju nam se beskrajne mogućnosti koje ne bih navodila, jer su svima poznate, kao što su: informacije, komunikacija. Kasnije se uključujemo u društvene mreže… iz radoznalosti otvaramo i nalog na Tviteru.

Početak je poznat. Zaključujemo da to i nije nešto naročito, pomalo je dosadno, ništa se ne događa. Vremenom, za one koji istraju, kojima početni muk ne smeta da izraze svoje misli i osećanja u vidu mikrobloga (u početku to nije lako, jer zahteva napor,  koncentraciju, sažetu misao), otvara se jedan novi svet. Sajber-prostor dobija novu dimenziju, sopstveni sajber-kutak sazdan od avatara, konekcija, tvitova fejvova, rt, pratilaca, zapraćivanja i otpraćivanja. Neprimetno, pomalo nesvesno, bivamo uvučeni u tu igru i bez obzira koliko u RL imamo izgrađene i definisane granice bića, ega, Selfa, “ja”, ili izaberite izraz koji vam odgovara, ulazimo u fazu nečega što najviše liči na krizu identiteta pre njegovog formiranja – fazu adolescencije.

Činjenica da sami stvaramo okvire svog prisustva na Tviteru, koristeći date alate, pružajući i primajući samo neke informacije, imajući samo pisanu komunikaciju, hteli ili ne hteli, nadograđujemo likove i situacije iz sopstvenog „fundusa“ iskustava, očekivanja, strahova…U većini slučajeva i bez namerne želje da manipulišemo ili obmanjujemo, dolazi kako do samoobmane tako i do obmane. Transformišemo sliku o sebi, prepoznajemo naglo rastuću potrebu za kontaktima, afirmacijom, “fav”, ff”, “rt”, zapratima, uticajima i svega onoga, već opisanog u drugim tekstovima, poput fenomena “100”, “1000” i dr. Zatim, taj čuveni DM, o kome treba napisati poseban tekst. Koje on tek mogućnosti pruža?

Da li ste se nekada zapitali kako bi se osećao svetski poznati fudbaler, koji bi se iznenada našao kao igrač na košarkaškoj utakmici, koja se održava na svetskom prvenstvu u košarci? Zna, a ne zna- ima svoj jasan identitet, ali se nalazi u situaciji u kojoj taj identitet ništa ne vredi, nije funkcionalan. Ako situacija potraje, ako ne pobegne, moraće da gradi drugačiju sliku, da angažuje i druge dimenzije svoje ličnosti da bi izgradio novu sliku, novi identitet-košarkaša. Primer je crno-beli, ali oslikava osnovne poteze, grubu sliku onoga što se dešava novopridošlom na Tviter.

Osećanje zbunjenosti, strepnje, kolebljivo ponašanje, ljutnja, priklanjanje grupi, sve to prati, kako odrastanje adolescenta, tako i stvaranje novog identiteta, naravno uslovljenog specifičnostima virtuelnog sveta. U tom procesu, stvarajući sliku o sebi, dobijamo i refleksiju-odraz u virtuelnom ogledalu.

Ako u taj svet uđemo sa jakim i jasno iscrtanim granicama sopstvene ličnosti, ova iskušenja, fazu formiranja drugačijeg, novog identiteta, lakše ćemo prihvatiti kao i činjenicu da se i nama obraćaju slični i virtuelni identiteti. Ali, nije uvek tako – ako je u pitanju adolescent, labilnija osoba, osoba koja nije u RL uspostavila nivo zrelosti. Takva osoba, nemajući u sebi čvrsto uporište, stvara konekcije, veze koje se pretvaraju u očajničke pokušaje da u virtuelnom ocrta granice ličnosti kroz međusobno narcističko ogledanje. Sa druge strane se nalazi osoba koja loveći i prepoznajući tu potrebu hrani svoju, učtivo rečeno, mršavu sliku o sebi.

 
Nije čudno da neko postane Nesi, neko Jeti, stvarajući sliku o sebi, upadajući u nečiji odraz u ogledalu, sve dok se ogledalo ne razbije, a možda nekoga i povredi.

http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%88%D0%B5%D1%82%D0%B8

Ida
 
@ida1852
Advertisements

2 responses »

Napišite komentar (ne morate biti ulogovani, niti ostavljati email adresu)

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s